Alla inlägg under augusti 2008

Av silje - 3 augusti 2008 01:19


me quito el maquillaje y desnuda estoy

qué lástima que no me pueden ver,

ellos,

que no quieren verme como la quien soy


ebria, la luz me mancha

cubre los pensamientos bajo los rayos

en la madrugada dorada

todas mis arrugas plancha


quién fuera una canción

susurrada entre los labios de quienquiera

apreciada del que la note

sin sentido o de absoluta intención


tal vez es la nana

para hacerme dormir

duérmete, mujer desnuda

y sueña con lo que te de la gana


pelada me cubro con sábanas de velo

para que no me duelan

llevan palabras invisibles

que no me exigen nada; buenas noches, te veo

...................................


jag sminkar av mig och är naken
så synd att de inte kan se mig
de, som inte vill se mig för den jag är


drucken,
ljuset fläckar mig
täcker tankarna under strålarna
slätar ut mina rynkor


tänk den som fick vara en sång
mellan läpparna nynnad av vem som helst
uppskattad av den som den uppmärksammar
utan mening eller med fullständig avsikt

kanske är det vaggvisan
som ska få mig att somna
sov nakna kvinna och dröm om det som faller dig in

skalad täcker jag mig med sänglinne av slöjor
för att de inte ska göra mig illa
de för med sig omärkbara ord
som av mig inget kräver; god natt, jag ser dig

Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Skapa flashcards