Alla inlägg under mars 2010

Av silje - 31 mars 2010 12:07

Jag har en lista där jag har beskrivit hur jag skulle vilja ha det i livet. Idag gick jag in i listan och fetstilade det jag ärligt känner att jag har under kontroll. Målet är att det mesta ska vara fetstilt någon gång, vilket det är väldigt långt ifrån att vara just nu, men bara den senaste veckan har jag kunnat markera två punkter för att sedan kunna trycka på Ctrl+f. Det är bra.

Av silje - 31 mars 2010 11:34

Det finns fyrverkerier och så finns det explosioner. Fascinerande, våldsamt brinnande explosioner. Jag kan sitta helt trollbunden och titta på hennes videos. Det är bra att hon tar tag i det där med exhibisionismen och excentrismen en gång för alla, så att det blir ordentligt gjort. Då kan vi som inte vågar oss på sånt bli upplockade, omrufsade, explosionsvedda och nedsläppta en stund, helt utan risk för bortgörelser. (Våga inte överdosera, du måste vara kvar en lång tid framöver).


Lady Gaga & Beyoncé - Telephone

 

Av silje - 31 mars 2010 10:18

Jag känner mig lite småbråkig. För det mesta brukar jag vara rätt nöjd, eller ska jag kanske säga obrydd, och det stör mig att jag stör mig eftersom det tar energi från viktigare saker på jobbet.

Ojämn fördelning (jomendetgårbraävenomdetärlitestressigtmeneftersom
dufrågarmigomjagharförmycketkanskejagintebehöversä
gatillförattduskaavlastamiglite,eller?),

någon som frågar men inte har för avsikt att lyssna egentligen (jotackdetkännsganskabraidagmendetharvaritlite...h
allåvarduintresseradavatthöraegentligen?eftersomdunuavbrötmigochpratarmednågonannanomnågot
heltannat?),

att inse att jag kommer att åka på att jobba de flesta storhelgerna även detta år (fåsenustorhelgstillägghelaförraåretochnustårjagup
psatthelapåskenochmidsommar,hurblevdethärnudåegent
ligenmedhundåren,deskajuvaraöver?),

att alltid behöva ha någon som går bredvid (åhmendettaraldrigslutjagorkaringemer), det här gamla vanliga och andra små gupp.



Jag har medarbetarsamtal med chefan om 20 dagar. Helt ärligt vet jag inte vad jag ska säga, för att säga att jag skulle vilja ha tjänstledigt för att åka till Gran Canaria och utbilda mig till något annat kommer troligtvis inte vara helt populärt. Så, jag säger det nog inte. Jag har ändå inte råd.

Av silje - 28 mars 2010 21:41

...fast mest är jag bara arg på dig för att jag blir arg på dig och jag orkar inte ens vara trevlig mot någon annan för att jag bara är så arg på dig för att jag blir arg på dig.


Jag hatar redan april.

Av silje - 28 mars 2010 19:34

Bubbel, spritt, fräs, sprätt, blopp, fräs, spritt, blubb, bubbel, bubbel, frääässsss...


Det är läskigt. Sockerdrickigt.

Det är läskigt med sockerdricka.

Av silje - 27 mars 2010 18:50

Jag zappade av en händelse fram ett program som heter Babel, på svt. Jag ser aldrig sådana program, och eftersom jag sedan länge har slutat läsa så ger det mig inte så mycket. Och så är så många lite svååååra. I kvällens Babel intervjuades västerbottensförfattaren Torgny Lindgren och jag blev bara så... kär! Läs bara här:


- Hur blev du egentligen författare?

- Det blev jag aldrig [...] Jag har i stort sett i hela mitt liv betraktat mig som arbetslös, och eftersom jag inte har någonting att göra så har jag roat mig med att skriva.

- Vad har du för råd till den som försöker skriva bra?

- Det har jag... inget råd... jo, man ska ha sköna tofflor på fötterna, och så ska man dricka te, och så ska man ha en hund.

- Hund?

- Hunden ska ligga vid ens sida och trycka på lite grann. Det gör alla kloka och bra författarhundar.


Jag vill ta hem denne finurlige Torgny Lindgren till mig och ha honom sittande i min röda soffa. Jag kan stoppa hans pipa och bjuda honom på te tills han inte längre vill sitta kvar. Det hade varit en bra lördagkväll!


Länken till hela programmet finns här, i alla fall till 18 september. Och förresten, han har nästan samma röst som berättaren i Bamse!

Av silje - 27 mars 2010 12:36

Kom ihåg: kl 20:30 ikväll är det bara att knäppa av alla strömbrytare, tända stearinljus och mysa som gäller. World earth hour, än en gång. Låt det bli tradition.


Av silje - 27 mars 2010 12:11

Se, så roligt det kan bli om man använder googles översättningsfunktion! Från ursprungstext, översatt till spanska och därefter tillbaka till svenska igen:


1. Jag känner lättnad. Lättnad över att jag äntligen har hittat den perfekta bollen att leka med. Den är fin, jämn, blå och har perfekt studs. Som jag har letat!

Jag känner tyngd. Tyngd över att bollen ligger i ett skyltfönster i en alltför exklusiv affär som dessutom har stängt på obestämd tid.


2. Siento alivio. Socorro que finalmente encontró el balón perfecto para jugar. Se trata de un agradable, suave y azul y tiene un rebote perfecto. Como he estado buscando! Sé peso. El énfasis de la bola está en un escaparate, en un acuerdo demasiado exclusiva que también ha cerrado de forma indefinida.


3. Jag känner mig lättad. Relief äntligen hittat den perfekta bollen att spela. Detta är ett trevligt, har mjuk och blå och en perfekt studs. Som jag har letat efter! Jag vet vikt. Tyngdpunkten i bollen är i ett skyltfönster, i en mycket exkulsiv överenskommelse har också stängt på obestämd tid.


Skoj! Men att snabbt kunna översätta något så att man förstår kräver mer än en snabbfunktion på internet.

 

Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Ovido - Quiz & Flashcards