Alla inlägg under maj 2010

Av silje - 31 maj 2010 00:45

Kan vi inte hitta på någonting i helgen? Nej, jag jobbar.

Ska du gå på klinikfesten? Nej, jag jobbar.

Får du följa med på de årliga informationsdagarna? Nej, jag jobbar.

Ska du göra något roligt på nyår? Nej, jag jobbar.

Vad gör du i påsk? Jobbar.

Vi ses ju aldrig... ...

Vill du komma och äta middag? Tack, men jag jobbar.

När ska vi ta den där kaffekoppen vi pratat om så länge? Jaadu...

Kan vi inte gå på bio på fredag? Nej, jag jobbar.

Kom med ut ikväll! Förlåt, jag såg inte ditt meddelande. Jag var på jobbet.

Det var över ett år sedan vi sågs, kan vi inte träffas hos mig? Jag är ledsen, men jag måste jobba.

Men när kan du? Jag jobbar här och här. Jag jobbar där och där. Men här då? Om fyra veckor? Då är vi lediga tillsammans.

Yran? Jobbar.

Rock på kajen? Jobbar.

Du har ju inte träffat mitt yngsta barn...   ...

Vi ska äta sushi den (valfritt datum?) jobbar du? Säkert.

Vi ska hitta på något roligt, vill du vara med? Jag jobbar nog.

Vad ska du göra på semestern? Öhm...

Av silje - 30 maj 2010 22:46

Där linkar jag fram. En fot med ordentligt knuten sko och en barfota. Den den bara foten är öm för minsta lilla gruskorn och ojämnhet. Den suckar efter sandstränder med lent vatten och grönt gräs som kittlar. Den är känslig och vill känna. Den klädda foten tål tusen mil i det bekväma och omslutna, för att det känns bra. Jag blir sned och har punkter i ryggslutet som ömmar som ögat.

Av silje - 28 maj 2010 00:09

Ibland önskar jag så knäppa saker att jag låser in dem i huvudet och de vidrör aldrig mina läppar. Då blir de aldrig stora och uppblåsta, och de kan aldrig spricka. I stället ligger de kvar där inne. Men de nöter lite. De gnuggas mot nervbanorna för varje steg jag tar. Jag skakar lite på huvudet så att de byter plats och sedan går jag vidare tills de nöter igen. Tillslut får jag väl självförvållade ärr och förhårdnade hjärnvindlingar. Det är lite tråkigt.

Av silje - 27 maj 2010 23:50

Jag kom på att jag har glömt bort att göra en sak som jag har lovat någon. Nu när jag kommer ihåg det så kan jag inte hålla det längre på grund av olika omständigheter som inte går att påverka. Och jag kan inte o-lova det. Det gör ont i magen nu. Men jag får göra det på ett annat sätt. En variant. Jag tror att det blir nästan lika bra ändå. Men bara nästan.

Av silje - 27 maj 2010 23:12

Det är roligt att skaffa ny mobil. Det är alltid något nytt man måste lära sig och jag önskar nästan att jag hade köpt en androidmackapär. Köper jag ingen snart så kommer jag att känna mig som en mormor resten av livet. Det är lätt att hamna efter. Det roligaste med min nya mobil är att kameran är bättre, att jag lyckats uppdatera min status i ansiktsboken och att första- och andraförslagen på sms-orden i T9 helt har förändrats. De är yngre. Ett exempel bara; vill jag skriva ordet "det" ploppar "fet" och "fett" upp direkt efter i listan. Skönt att "det" fortfarande är ett vanligare ord. Facebook.com, blogger.com och youtube.com har fått äran att bli egna ord. Hå hå, ja ja, ack ack...

Av silje - 27 maj 2010 22:51

Detta hade tydligen gått mig helt förbi, men nu stoppar jag det i min lilla låda. Also Sprach Zarathusthra, av Örebros kommunala musikskola. Blunda och njut.


Av silje - 24 maj 2010 00:43

Och så det där gräset och tukta hit och ingen tid dit. Gräs är gräs. Än tiden då? Den kan du inte tukta.


Andas in.


(Häggen blommar).

Av silje - 24 maj 2010 00:03

Usch, vad less jag blev nu.

Joodåmensåatteeehm... mmm.

Så, så är det.

Men det är OK. Då vet jag.

Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Skapa flashcards