Alla inlägg den 3 april 2010

Av silje - 3 april 2010 23:14

De inre klockorna har en tendens att vara lite skruvade. Aftonbladet har lösningen, som vanligt, här i komprimerad version med vissa omskrivningar.


kl 6 - Starta med sex. Passande tidpunkt. Hormonerna är på topp och fertiliteten är hög hos kvinnan.

kl 7 - Dags för frukost. Inte skippa.

kl 7.15 - Ta multivitaminerna, eftersom de ska inte tas på fastande mage.

kl 7.30 - Borsta tänderna en halvtimme efter morgonjuicen för emaljens överlevnad.

kl 8.30 - Ut i solen. Melatonin. Antidepressivt. D-vitamin. Ibland är det molnigt.

kl 10 - Ta itu med knepiga problem. Med frukost i magen är hjärnan som skarpast.

kl 11 - Gå på dass. Japp. Njurarna jobbar för fullt. Kaffets fel?

kl 13 - Lunch. Matsmältningen är som mest effektiv. Jättejättehungrig om frukost var kl 7.

kl 13.30 - Skicka viktig e-post för att dämpa "mailstressen". Msn räknas inte.

kl 15 - Ta en piggpromenad o inte en tupplur. Annars får du svårt att somna på kvällen.

kl 16 - Möt smärtan hos t ex tandläkaren eftersom endorfinerna står på topp. Jojo.

kl 17.30 - Tid att träna när kroppstemperaturen är som högst.

kl 18.30 - Bästa tid för skoköp eftersom fötterna är som mest svullna.

kl 19 - Ta ett glas rött, levern är i högform. Och så är det gott. Risk för ysel.

kl 19.30 - Ät middag nu 2-3 timmar innan läggdags. Jättejättehungrig igen.

kl 21.30 - Natti natti, samma tid varje dag. Inte titta på film.


Tre veckor på detta sätt och kroppen har ställt om det inre urverket.


Reflektion: Hm. Inte många rätt för egen del. Och efter tre veckor på detta sätt så har man inget jobb kvar. Bara en massa skor.

Av silje - 3 april 2010 01:12

Jag hade tänkt ha det mysigt. Du vet, ta ett bad, se en bra film i morgonrocken med alla lampor släckta och med riktigt bra ljud, äta B&J's med sked direkt ur kartongen som i Amerikat, dricka ett glas vin, lägga mig och läsa någonting vackert - kanske på spanska - innan jag somnade på diagonalen i dubbelsängen. Men jag var för sällskapssjuk, så det blev ingenting av det.


Att sitta här i min röda soffa är ibland som att ropa högt in i en kudde som är tätt tryckt mot munnen. Aaaåå? Öö åååå eej? (Hallå? Hör någon mig?)

Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Ovido - Quiz & Flashcards