Alla inlägg den 5 juni 2009

Av silje - 5 juni 2009 16:27

Oj, vad de ropar och hurrar här i lägenheten under mig. Eftersom jag vet att det bara är tjejer och några katter som bor där blir jag lite förvånad när det är mansröster. "Aha, det måste vara någon slags sport på tv" tänker jag, med alla mina mansfördomar klarvakna. Sport verkar vara ett ypperligt tillfälle att få släppa ur sig några primalskrik tillsammans med andra människor.


Jag minns något herr Coelho skrev i en bok och slår upp det för att citera: "Hur absurt det än kan låta, vet du vad som är viktigare för en man än sex?" Jag tänkte att det kanske var pengar eller makt, men sade inget. "Sport. Och vet du varför? För en man förstår en annan mans kropp. Och där, i idrotten, ser vi dialogen mellan kroppar som förstår varandra."


Det var tennismatchen mellan en Robin Söderling och en Fernando Gonzales på en av sportkanalerna. Jag har nu satt tv:n på mute, lyssnar på när pojkarna under vrålar av glädje när Söderling vinner matchbollen och ler åt att det kanske egentligen mer handlar om att de förstår varandras kroppar.


Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Ovido - Quiz & Flashcards