Alla inlägg den 22 september 2009

Av silje - 22 september 2009 02:00

2 x Silje. Vem av oss dör sig i slutet?


Ur Hero (något av det vackraste jag sett), av Zhang Yimou


Av silje - 22 september 2009 01:38

Jag doppar tårna i känt vatten och det knottrar sig på huden när rysningarna klättrar upp längs mina ben. Det är så välbekant att det känns som om jag aldrig drog upp fötterna under mig en gång, och vaggade mig långsamt för att söka värme hos mig själv. Hos andra.


Ögonfransarna klipper som hos ett nyvaket barn som försöker reda ut om drömmen är verklig, eller om verkligheten är en dröm. Kanske trodde jag att jag somnade en stund, trodde mig drömma, och insåg sedan att jag hela tiden varit vaken. Att kårar inte går att drömma bort. Att känt vatten ändå är lika vått som vilket vatten som helst.


Med min viljas högra hand tvingar jag benen från att dras inunder mig. Med min viljas vänstra hand trycker jag mitt huvud mot väggen och hindrar mig från att vagga. Med min viljas röst talar jag mot mitt öra och ber mig vänta en stund, även om det blir kallt.


Stilla, med tårna i vattnet.


Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Ovido - Quiz & Flashcards