Alla inlägg den 16 juni 2010

Av silje - 16 juni 2010 19:43

Jag har tappat bort en av mina godaste vänner. Han hittade en fågelkompis och ut flög han. "Det är femton grader mitt i vintern", sjöng han förtjust från sin nya balkong. Han är som en junifågel som inte önskat komma tillbaka denna sommar. Det är snart ett år sedan som vi yra flög genom sommarnatten och gjorde nedslag där det föll oss in. Jag saknar möjligheten att blåsa maskrosfrön i ansiktet på honom och att kvittra i timmar. Måtte han ha det underbart.

Av silje - 16 juni 2010 01:50

Jag tyckte att den här videon var så mysig; sköldpaddan som försöker äta upp en kamera, får igång videoinspelningen och filmar en stund. Detta är om någonting naturfilm. Mer äkta går det inte att få!



Här skriver Aquahound1 på youtube om videon i den funna kameran:


I found a camera and Ikelite waterproof housing washed ashore in Key West, FL. Pictures indicate it floated all the way from Aruba over a period of 6 months. Half way through the journey, this sea turtle came across it and tried to eat it, turning the camera on and recording himself. The owner has been located in Aruba and confirmed he lost it while diving off Aruba on November 11, 2009. The last thing the owner did was take a video, so the camera was in video mode. This incident with the turtle ocurred on January 15, 2010. The camera washed ashore in Key West on May 16, 2010 covered in growth.

Based on time, I estimate this video to have ocurred in the vicinity of Honduras. [...].


Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Ovido - Quiz & Flashcards