Alla inlägg den 15 maj 2009

Av silje - 15 maj 2009 23:09

Det är så spännande att logga in mig på bloggen och klicka på "besöksstatestik" varje dag. Jag har inte många besökare och vissa kommer hit efter att ha googlat några sökord och därefter troligtvis kommit helt fel. Förutom de som har sökorden Silje + under + construction. De har naturligtvis hittat så rätt man bara kan!


Det är intressant med andra bloggar som har hur-många-besök-som-helst-på-en-dag och jag undrar alltid vad deras hemlighet är. Inte för att jag är speciellt avundsjuk. Jag trivs bättre i mindre grupper. Eller, jag är kass på grupper överhuvud taget (till en början). Men, hur som helst. Kanske är andra bättre än mig på att lägga ut lockbeten så som att läsa och kommentera hos andra, jag skriver inte om kontroversiella saker, har inga lockande rubriker och har inget jättenätverk. Men, det är ju så jag vill ha det. Personligt, relativt anonymt, men familjärt.


Den återkommande siffran är sju. Ibland 18, men då måste jag har publicerat. Så sju är det magiska, familjära numret som följer mig, för de återkommer även om jag är borta under några dagar. Några vet jag vilka de är, bland annat de som i högerkantens minienkät röstat för att de känner mig, även om jag vet att det är fler än tre läsare som känner mig .


Nyfiken som jag är (in absurdum ibland) blir jag nästan kollrig av de få som har röstat för att vi inte känner varandra "ännu". För, vad betyder egentligen det? Vems är steget? Behövs det något steg alls? Och Vem är personen bakom? Om "ännu" är Nu, blir det något Sedan? Och i så fall hur?


Huu... måste nog ta bort minienkäten någon dag. Sådant här är inte sunt för mig :)


Tack till min lilla bloggfamilj. Jag är glad att ni finns.


Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Ovido - Quiz & Flashcards