Alla inlägg den 16 maj 2009

Av silje - 16 maj 2009 19:32

I dina vackra ögon glittrar jag

mer sällan än du önskar

I dina sorgsna ögon speglas jag

oftare än jag anar

Bakom dina slutna ögon

dansar jag lycklig när du sover


Av silje - 16 maj 2009 19:05

I denna stad är det lätt att tala om att björkens löv äntligen har vågat sig ur sitt ide, och ja, de har äntligen kommit. Studentvagnsdekoratörerna behöver nog inte oroa sig.


I det område där jag bor, i min by i staden, har jag under många vårar gått omrkring och snusat under andra träd. De har en säregen doft som fyller luften med en sötma som är nästan påträngande och jag kallar dem kanelträd. De har stora tunga hängen och klibbiga lövhöljen. När höljena ramlat av fastnar de gärna under hundtassar och hos somliga kommer doften således med inomhus.


I går började kanelträden rassla i vinden här utanför mina fönster. I kväll sitter vackra flickor i solglasögon och myser kring engångsgrillen. Lite längre bort på gården spelar en man gitarr och sjunger så att det ljungar mellan husväggarna. Solen skiner och jag öppnar balkongdörren för att släppa in våren med hela dess härlighet. Välkommen!


Kanelträd (Balsampoppel)


Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Ovido - Quiz & Flashcards