Alla inlägg den 10 december 2008

Av silje - 10 december 2008 00:44

Här kommer dagens rykande färska vuxenpoäng: Ponera att jag sparar 2 000 kronor i månaden med 0 % ränta fram till min 65-årsdag. Detta innebär att jag kommer att ha 840 000 kronor på banken. Ponera sedan att jag lever till och med min 85-årsdag. Det innebär 3 500 kronor extra i månaden. Eventuellt prishöjningar på levernet är inte medräknade, men förhoppningsvis kan en eventuell ränta kanske rätta till.


Where do I sign up?

VVV

Av silje - 10 december 2008 00:20

Fascinerande ändå hur människor förändras, och det över en relativt kort tid. Från att ha varit en oansvarig ansvarig som inte ha velat sträva framåt kan ett års tid förändra livet till nästintill det motsatta. Någon som fnyst åt "landet" och föraktat lugn och grönska skaffar en stuga för 1,2 miljoner. Någon som haft uppfattningen att det är oetiskt att ha husdjur har omformulerat det till tankar om trevnad med en kamrat. Någon som prisat Stockholms lokaltrafik skaffar Volvo och våndas över parkeringsplatser som är hur-dyra-som-helst och gnäller över biltullar. Någon som inte ens funderat på att starta eget företag gör precis det. Någon som inte haft en tanke på att skaffa barn jollrar med sin son som precis fyllt tre månader. Därutöver publicerar Någon en bok i januari. Kurslitteratur.


Föränderlighet och anpassning. Tänk vad vi är märkliga, i positiv bemärkelse.


Jag undrar var jag är om ett år?

Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Ovido - Quiz & Flashcards