Alla inlägg den 12 december 2008

Av silje - 12 december 2008 18:08

[Telefonen ringer. Jag svarar]


"Congratulations!  You have just won a Caribian cruise! To claim your price.."


[Lägger hastigt på telefonluren]


!?!?!!!


*Förbryllat ansiktsuttryck*


Bilden jag får i huvudet är av en hurtig, blond, välfriserad försäljartant från USA med rosa läppstift som talat in ett automatiskt meddelande (just för mig, för alla).


[Lyfter telefonluren]


*Tystnad*


[Lägger på igen]


 ...


[Lyfter telefonluren]


*A-tonen ljuder åter*


Jag tror att jag just fick mitt första telefonspam, tänker jag och fasar för en framtid av att bli väckt på morgnarna av något värre än Nix:ade förvirrade telemarketingpersoner.

Av silje - 12 december 2008 15:38

Ligger i soffan i ett vardagsrum med jullyster. Tv:n mumlar och Syster och hennes käre lämnar pussljud efter sig i hallen. Det är lite småstökigt och det ramlar ännu ett blad från julstjärnan som råkade frysa under färden från affären och hem. Har tvingat mig upp efter få timmar sömn som störts av en skottande traktor och njuter av slöheten som ligger över mig som en filt. Det doftade ljuvligt av gårkvällens bakande av hjärtan och grisar när jag kom hem i morse och så fort jag klev innanför tröskeln kändes det att det inte var tomt hemma. Små tankar om julklappar studsar halvhjärtat runt och orkar inte bli mer allvarliga än så. Ser fram emot en speciell helg, i en annan stad, med trevligt sällskap. Lämnar de kära tu att vara ifred här bland fallande julstjärneblad och lugna rum.


Vad önskar du dig i julklapp? Behöver få fart på de de halvhjärtade tankarna.

Vad önskar jag mig? Utöver (obs! dagens vuxenpoäng) tvättmaskinen? Kanske att få plocka stenar i strandkanten.


Av silje - 12 december 2008 08:13

Får jag bara uttrycka min besvikenhet och bestörtning över hur en veterinär kunde ge Lilla Hjärtat (60 gram) en dos medicin som var menad till en, grovt räknat, ca 200 % tyngre varelse!


Nu fattas det ännu ett litet hjärta i denna värld.

Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Ovido - Quiz & Flashcards