Alla inlägg den 5 januari 2009

Av silje - 5 januari 2009 16:46

Om jag skriver ett inlägg i "normal tid", när inte alla sover, när kanske flest bloggläsare är aktiva och nyfikna - får jag fler besökare på min sida då, trots att jag inte skriver om någonting speciellt till och med?


Härmed testar jag.


Under väntan blir det resekataloger.

Av silje - 5 januari 2009 02:23

Något jag verkligen tycker om att göra är att planera resor. Helst av allt mina egna resor, även om de slutar med att jag vaknar upp i det rum jag i verkligheten befinner mig i. Bakom mina ögonlock kan jag resa varhelst jag vill och i värmen svettas jag inte ens en droppe, behöver ingen mat och känner mig aldrig ensam. Inte har jag heller något bagage som väger tungt eller kläder som surnar i väskan för att de inte hunnit torka ordentligt under natten. Bakom ögonlocken finns ingen trötthet, inga komplikationer eller störande ljud. Där finns bara en leende flicka i dagsljus och värme.


Vissa kvällar kan bestå av timmar sammanlagda av surfande på nätvågor, där jag jämför biljettpriser med varandra och dubbelkollar så att en sökmotor inte ger mig ett bättre än en annan. Jag klickar min väg fram till där jag ska skriva mitt namn, men vågar aldrig eftersom jag vet att det inte är så enkelt som det egentligen är. Jag trasslar in mig på researrangörers hemsidor och saknar plötsligt alla kilon av resekataloger jag burit hem genom åren. Glansiga papper med den ena bilden vackrare än den andra. Jag återkommer alltid till att tycka om den katalog som inte har glansiga papper allra bäst. Där varje uppslag är ett eget äventyr, liksom uppdukat och förutbestämt. Charter är alltid erbjudet på glansiga papper och de gör ont om man råkar skära sig på en kant.


De senaste resorna har inte varit glansiga utan stöpta lite annorlunda. Två av tre har varit långvariga och på egen hand, där att få fånga det ständigt svårbemästrade språket har varit ett av målen. Samtidigt som den egna handen tjusar mig utöver sans och reson har det ändå varit lite ensamt. I alla fall till en början. Tänk om jag fick en resevän i födelsedagspresent (julen är ju slut nu), en sådan som en av mina kollegor har, som jag kan planera tillsammans med. Kanske en vänsterhänt person som kan komplettera min högra, egna hand? Tänk, vad häftigt det skulle vara!


Surfar just nu InterRail-kort. Någon som är vänsterhänt där ute månne?

Imorgon går jag och hämtar resekataloger. Om inte annat bara för att få använda plåstren i medicinskåpet.


En liten bit av Cádiz


Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Ovido - Quiz & Flashcards