Alla inlägg den 29 november 2009

Av silje - 29 november 2009 00:27

Tonåringar som hopar sig i massor för att få komma in på biografen och se en uppföljande film. Tjejer framför allt, lyriska över de vackra skådespelarna. Med bilden av en den manlige huvudrollsinnehavaren tätt, tätt tryckt intill sitt inre drömcentrum. Jag var bara tvungen att se vad det egentligen handlade om, så jag såg den första filmen.


Nu tror jag att jag förstår. Det är ju den ultimata, utopiska, halvt omöjliga kärleken. Den ögonblickliga attraktionen. De forskande blickarna. Det trevande mötet. Den vibrerande önskningen. Det fullkomligt olidliga. Begäret efter mer. Obönhörliga gränser som suddas ut. Närvarande. Samvarande. Fullständig tillit. Önskan att vilja sammansmälta med den andre. Fusion. För alltid. Ögon som aldrig slutar se. Som aldrig tittar bort. Hjärtan som vidgas vidöppna. Önskan om att vara någons. Om att bli beskyddad. Om att vara trygg. Om att hänföras fullständigt. Att aldrig vilja skiljas. Andas samma andetag. Fantastiska uppoffringar. Sanslös passion. Känslan av att darra. Att vara lejonets lamm. Eller lammets lejon.


Nej, det är inte så märkligt att den filmen gick hem hos de unga tjejerna. Vad är önskningen utan drömmen. Och vad är drömmen utan önskningen. Konstigt nog försvinner den aldrig. Drömskningen.


Hoppa in till 1:10 i klippet :)


Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Ovido - Quiz & Flashcards