Alla inlägg den 28 november 2008

Av silje - 28 november 2008 02:05

En mäktig och kontrollerad form av galenskap, det måste dagdrömmeriet vara. Bäst/värst (fritt val) är det på natten, när man är för pigg för att sova. I mörkret har fantasierna ingen hejd. Situationer och landskap målas upp i taket, eller bakom ögonlocken. Aldrig är man väl så levande som där, klarvaken och blickstilla i sängen. Man är full av energi, ser bara möjligheter och lever ut dem. Dagen efter kanske allt inte verkar lika genomförbart, men man har kvar en söt smak på läpparna från att ha druckit fantasins nektar.


Kvällens mani väcktes av följande, och i sin tur lite galna, textrad: "como quisiera tenerte en mis brazos por solo unos instantes", varvid alla kända resesökmotorer gick varma tills jag hittade någonting möjligt, genomförbart och kontrollerat galet. På ett lite snett sätt önskar jag att jag kommit på det i mörkret, i sängen. Då hade det kanske bara varit en söt smak imorgon. Nu finns det en chans/risk (fritt val) att jag genomför det.


För er nyfikna finns översättningsmöjligheter av nyckelorden på denna behändiga länk. För en ytterligare gåta att knäcka finns fler nycklar hos psykologen.

Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Ovido - Quiz & Flashcards