Alla inlägg den 23 november 2008

Av silje - 23 november 2008 14:52

Att det ska vara så lätt att tappa bort sina delar. Det är som om jag skulle ha hållit mina komponenter i händerna medan jag har gått, och sedan har en bit efter en annan fallit ur dem, utan att jag har märkt det. För upptagen av omgivningen. Som om jag har glömt bort att delarna ens har funnits och omedvetet accepterat en stympad miniatyrfigur av mig själv. Så, nu får jag gå tillbaka. Miljön har frusit och minnen står som orörliga träd och buskar. Visst frasar de till om jag tar på dem, men de är stilla och fångade. Vissa är rätt skrämmande. Om jag lyckas hålla blicken på vägen och dess kanter och inte låter mig störas borde jag ha en chans att hitta bitarna. Jag hoppas att de har en annan färg än bakgrunden, i alla fall i någon skiftande ton. Då borde det nog gå.

Av silje - 23 november 2008 14:10

Först bara, ett litet GRRRRRRRR!! djupt inifrån. "Klick" sade explorer, började tänka och gick tillbaka en sida utan att jag rört annat än deletetangenten - bort försvann texten jag skrivit.


Kan istället bjuda på musik.


"Om ljudet tystnade kanske vi kunde läka och blåsa på såren. Kanske skulle du förstå att vi har hoppet kvar".


Ismael Serrano - Si se callase el ruido.

Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Ovido - Quiz & Flashcards