Alla inlägg under februari 2009

Av silje - 15 februari 2009 16:23

Många är vi som vandrar, mer eller mindre själva. Från oss alla till oss alla.


Come wander with me - Agua de Annique

Av silje - 15 februari 2009 09:34

Första riktiga leendet på dagtid på en stund. Utmärkelsen går till Galenskaparna. Hade VM i friidrott sett ut så här så lovar jag att jag hade varit mer uppmärksam under tävlingarna. Och dessutom hejat på Indien!


Förövrigt är följande klipp lite av ett obligatorium för en blogg. Jag kan ju inte vara sämre.


Galenskaparna - VM i friidrott


Av silje - 14 februari 2009 21:24

Kvällens tv-tablå erbjöd säkert annat än det jag i själva verket såg och hörde, men jag kunde inte låta bli. Så fick mina öron sota när det skar sig upprepade gånger. Min synd, mitt straff.


Här kommer min botgöring; ett annorlunda mästerverk.


We are like garbage of time

And we are senseless as we dry

Not like your old frigid wine

If we're here we'll make it fine

If it comes out the way we trust

Like a scarred old fatal lust

It's a way to shut it out

Or to see what it's about


We are the hearts of recycled faith

Like ghosts in this united state

Always lost in something great

We'll have to taste it while we wait

Oh mister ruler of the world

You are the worst they/we ever heard

While you persecute your dream

We are sunburned by your gleam


Flow my ashes slowly

Flow my ashes slow


Freddie Wadling & Frida Snell - Flow My Ashes.


Av silje - 14 februari 2009 19:15

En dag med många känslor. Inuti, utanpå. Högt där uppe och långt där nere. Ibland mitt emellan. Överallt.

För mig på ett sätt. För gårdagens inblandade (och utblandade) på ett annat. För ensamma på sitt sätt och för förälskade på sitt. På alla sätt.

En speciell dag. Och samtidigt en dag som alla andra. Lika speciell som vilken annan dag som helst. Vi vet bara inte om det alla gånger.


Lyssna och njut. Kvällens självskrivna låtval: Chet Baker - My Funny Valentine.


Av silje - 13 februari 2009 22:22

Jag ska inte orda så mycket i detalj om vad som har hänt under eftermiddagen och kvällen. Detta blir ett skriva-av-sig-lite-innan-sängdags-inlägg. Situationen var i alla fall jobbig och krävande, men jag är glad att den hände när den hände. Trots att det var fredag eftermiddag idag fanns just då alla som behövde finnas till på plats. På det hela taget blev allting otroligt fint. Jag önskar också att jag kunde skrika ut min smärta när det händer. Högt. Så att det skär genom betong. Visa att det faktiskt gör ont. På riktigt ont.


Sådant här blåser hål i huvudet på mig. Jag blir utmattad och kan inte tänka så pass tydligt att jag ens hör det själv, samtidigt som jag lägger mig själv åt sidan och gör det jag måste. Ikväll hade jag önskat att jag hade haft någon att hålla i handen, någon som visade mig precis hur och vad jag skulle göra. Trots att ingen någonsin kan säga hur det kommer att vara eller bli. Någon bättre än mig. Någon som kunde bekräfta att det är ok. En kudde att falla baklänges på för att stanna tiden, bara för en liten stund så att jag själv kunnat... kanske gråta. Skrika så högt jag kunde. Eller sova. Eller bara sitta och stirra ett tag.


Ja, på det hela taget var allting väldigt passionerat, men fint. Trots att ingen osynlig kollega höll mig i handen har det ändå gått, så någonting måste jag ha gjort rätt.


Nu när jag har kommit hem känner jag mig fortfarande tom i huvudet. Ogråten. Nackmusklerna är lika spända som nylontrådarna jag hängde upp tavlorna med igår. Jag känner mig obrydd och funderar på att inte ens släppa ut dammråttorna ikväll. De behöver väl också en vilodag? försvarar jag mig med. Nej, inte obrydd. Blockerad. Kanske för att jag faktiskt just bryr mig.

Nu när jag har kommit hem känner jag hur ensamt det kan vara att vara själv. Kanske hade jag inte velat ha den där kramen ändå, eller tröstande beröringen, men då hade jag i alla fall kunnat tacka nej.


Har inga tankar i huvudet nu. De väntar på att jag ska gå och lägga mig.

Ny dag, nya cirklar.


Av silje - 13 februari 2009 17:29

Det blev lite tungt nu... Min hittills jobbigaste arbetsdag.

Livet är speciellt.

Av silje - 13 februari 2009 01:27

Så här kan jag hålla på för evigt. Att bädda in innan jag själv går och lägger mig menar jag. I natt en fantastisk cover med en fantastisk video. Kanske den bästa som någonsin gjorts. Motsägelser ignoreras.


Johnny Cash - Hurt


Av silje - 12 februari 2009 23:52

Förutom allt det seriösa jag åstadkommit här hemma och på jobbet har jag idag dessutom gjort någonting fantastiskt. Någonting svårt som skedde så lätt. Jag bäddade medvetet min säng för bara en person. Utan följande skyfall.


Presentation

Omröstning

Känner du och jag varandra på något sätt? (Genom jobb, skola, gamla vänner, nya vänner, internet etc).
 Ja
 Nej
 Inte ännu
 Vi behöver inte känna varandra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Brevlåda


Ovido - Quiz & Flashcards